Value
Vi laget ny identitet og nettsider for Value, en konsulentbedrift som jobber i skjæringspunktet økonomi, HR og teknologi.
Utfordring:
Hvordan skille seg ut i et traust landskap?
Value Group ønsket å skille seg ut i et landskap som tradisjonelt har et ganske traust utseende.
Løsning: En identitet som fyller ethvert format
Løsningen ble en skalerbar visuell identitet som kan fylle ethvert format, akkurat slik Value kan fylle kundens behov.
Fargepaletten har hovedfargene svart og hvit, og et sett med tilleggsfarger som kan endres med tiden. Dette sikrer at Value både er bestandig, men at de også kan endre seg på en enkel måte ved behov.
Den nye identiteten er bygget på et Excel-inspirert grid, der tekst og bilder settes inn i celler med varierende kolonnebredde.
Her får de ansatte et anerkjennende nikk til sitt favorittprogram, samtidig som uttrykket snakker til hovedmålgruppen som er personal- og økonomifolk.
Det var viktig at den nye identiteten og nettsiden fremsto som både attraktiv, annerledes innen bransjen, og teknologisk moden.
Med utgangspunkt i metoder som brandsprint og kjernemodellen, kom vi frem til dagens løsning, som er et ryddig og lettnavigert nettsted, som seg hør og bør for en bedrift i denne bransjen.
Dette har vi levert:
- Brand sprint
- Designsystem
- Visuell identitet
- Nettsider